Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS10033o11Rok / Semestr:
2011/2012 zimowyNazwa:
PODSTAWY MARKETINGUKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
3Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 0 / 0Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht, prof. UPJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student po ukończeniu przedmiotu będzie zorientowany w uwarunkowaniach gospodarki rynkowej oraz opanuje podstawy marketingu, w tym także żywnościowego. Kompetencje:
Student powinien także po ukończeniu przedmiotu, dysponować umiejętnościami kreowania pewnego zakresu działalności marketingowej w gospodarstwie rolnym.Wymagania wstępne:
Treści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.Literatura:
Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. Warszawa C.H. Beck 2004
Urban S.: Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław 1996
Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka. PWN, Warszawa, 1999
Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” Wrocław 2000
Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta. Wydawnictwo MOK. Wrocław 1998
Prymon M.: Społeczne i menedżerskie aspekty marketingu. Ekspert Wydawnictwo i Doradztwo. Wrocław 1999
Dobiegała – Korona : Marketing w agrobiznesie. Warszawa. Centrum Informacji Menedżera. 1994
Woś A.: Tendencje rozwoju rolnictwa w warunkach rynkowych. Szkoła Główna Handlowa. Warszawa 1994Metody oceny:
Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Minimalny sposób wiedzy do zaliczenia przedmiotu 60 %Uwagi: