ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS20068o11
Rok / Semestr: 2011/2012 letni
Nazwa: ZARZĄDZANIE I MARKETING W PRODUKCJI ZWIERZĘCEJ
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: dr hab. Damian Knecht, prof. UP
Język: polski


Efekty kształcenia: Student po ukończeniu przedmiotu będzie zorientowany w uwarunkowaniach gospodarki rynkowej oraz opanuje podstawy zarządzania i marketingu, w produkcji zwierzęcej.

Kompetencje: Powinien także po ukończeniu przedmiotu, dysponować umiejętnościami kreowania pewnego zakresu działalności zarządzania marketingowego w gospodarstwie rolnym.

Wymagania wstępne: Podstawy marketingu

Treści kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami zarządzania marketingowego jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku rolnym. Nauczenie myślenia kategoriami biznesowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów nowoczesnego zarządzania.

Literatura: Zarządzanie – teoria i praktyka. Praca zbiorowa pod redakcją A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. PWN, Warszawa 1998 (lub późniejsze wydanie) R.W. Griffin - Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 1996 (lub późniejsze wydanie) P. F. Drucker: Praktyka zarządzania, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1998 Piasecki B.: Ekonomika i zarządzanie mała firmą. PWN, Warszawa, 1999 Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą. Praca zbiorowa pod redakcją D. Stewart. PWE, Warszawa 1994 J. A. F. Stoner, Ch. Wankel: Kierowanie. PWE, Warszawa 1996 J. Szczupaczyński - Anatomia zarządzania organizacją. Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998 R. A. Webber - Podstawy zarządzania organizacjami. Wyd. drugie, PWE, Warszawa 1996

Metody oceny: Zaliczenia ćwiczeń i wykładów - zaliczenie pisemne Minimalny sposób wiedzy do zaliczenia przedmiotu 60 %

Uwagi: