Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
BHS20068o11Rok / Semestr:
2011/2012 letniNazwa:
ZARZĄDZANIE I MARKETING W PRODUKCJI ZWIERZĘCEJKierunek:
ZootechnikaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
1Punkty ECTS:
3Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
15 / 30 / 0Prowadzący:
dr hab. Damian Knecht, prof. UPJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student po ukończeniu przedmiotu będzie zorientowany w uwarunkowaniach gospodarki rynkowej oraz opanuje podstawy zarządzania i marketingu, w produkcji zwierzęcej. Kompetencje:
Powinien także po ukończeniu przedmiotu, dysponować umiejętnościami kreowania pewnego zakresu działalności zarządzania marketingowego w gospodarstwie rolnym.Wymagania wstępne:
Podstawy marketinguTreści kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami zarządzania marketingowego jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku rolnym. Nauczenie myślenia kategoriami biznesowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów nowoczesnego zarządzania. Literatura:
Zarządzanie – teoria i praktyka. Praca zbiorowa pod redakcją A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. PWN, Warszawa 1998 (lub późniejsze wydanie)
R.W. Griffin - Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 1996 (lub późniejsze wydanie)
P. F. Drucker: Praktyka zarządzania, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1998
Piasecki B.: Ekonomika i zarządzanie mała firmą. PWN, Warszawa, 1999
Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą. Praca zbiorowa pod redakcją D. Stewart. PWE, Warszawa 1994
J. A. F. Stoner, Ch. Wankel: Kierowanie. PWE, Warszawa 1996
J. Szczupaczyński - Anatomia zarządzania organizacją. Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998
R. A. Webber - Podstawy zarządzania organizacjami. Wyd. drugie, PWE, Warszawa 1996Metody oceny:
Zaliczenia ćwiczeń i wykładów - zaliczenie pisemne
Minimalny sposób wiedzy do zaliczenia przedmiotu 60 %Uwagi: