Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NBSS20080f12Rok / Semestr:
2012/2013 zimowyNazwa:
Marketing w przemyśle żywnościowymKierunek:
BiotechnologiaTyp studiów:
II st. - magisterskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
2Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
0 / 30 / 0Prowadzący:
dr Marek NowakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza
Student po ukończeniu kursu posiada ogólną o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji przedsiębiorstw sfery gospodarki żywnościowej. Zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych. Zna zasady funkcjonowania systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwach sfery gospodarki żywnościowej.
Umiejętności
Student potrafi zdefiniować główne problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego przedsiębiorstwa. Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki.
Kompetencje:
Potrafi komunikować się z producentami w celu uzyskania informacji niezbędnych do sformułowania diagnozy marketingowej. Umie komunikować się z odbiorcami produktów, by pozyskać informacje konieczne do opracowania planu marketingowego. Potrafi przekazać stosowne informacje marketingowe zarządowi i personelowi przedsiębiorstwa.Wymagania wstępne:
EkonomiaTreści kształcenia:
Potrzeby konsumentów, produkty, klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów żywnościowych, czynniki wpływające na popyt i poziom cen, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.Literatura:
Literatura przedmiotu:
• Altkorn J., Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2006.
• Kotler P., Marketing. Rebis, Poznań 2009.
Literatura uzupełniająca:
• Urban S., Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2008.
Metody oceny:
Ćwiczenia: zaliczenie projektu analizy marketingowej. Uwagi: