ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS10033o12
Rok / Semestr: 2012/2013 zimowy
Nazwa: PODSTAWY MARKETINGU
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: dr hab. Damian Knecht, prof. UP
Język: polski


Efekty kształcenia: Student po ukończeniu przedmiotu będzie zorientowany w uwarunkowaniach gospodarki rynkowej oraz opanuje podstawy marketingu, w tym także żywnościowego.

Kompetencje: Student powinien także po ukończeniu przedmiotu, dysponować umiejętnościami kreowania pewnego zakresu działalności marketingowej w gospodarstwie rolnym.

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.

Literatura: Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. Warszawa C.H. Beck 2004 Urban S.: Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław 1996 Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka. PWN, Warszawa, 1999 Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” Wrocław 2000 Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta. Wydawnictwo MOK. Wrocław 1998 Prymon M.: Społeczne i menedżerskie aspekty marketingu. Ekspert Wydawnictwo i Doradztwo. Wrocław 1999 Dobiegała – Korona : Marketing w agrobiznesie. Warszawa. Centrum Informacji Menedżera. 1994 Woś A.: Tendencje rozwoju rolnictwa w warunkach rynkowych. Szkoła Główna Handlowa. Warszawa 1994

Metody oceny: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń Minimalny sposób wiedzy do zaliczenia przedmiotu 60 %

Uwagi: