ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RESN10123o12
Rok / Semestr: 2012/2013 zimowy
Nazwa: Analiza rynku
Kierunek: Ekonomia
Typ studiów: I st. - licencjackie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 0
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 12 / 12 / 0
Prowadzący: dr inż. Krzysztof Rutkiewicz
Język: polski


Efekty kształcenia: Student rozumie podstawowe mechanizmy funkcjonowania rynku. W ramach zajęć student powinien opanować główne metody analizy rynku: projektowanie prac analitycznych, gromadzenie danych oraz ich analizę i interpretację, w tym sporządzanie raportów badawczych.

Kompetencje: Student jest przygotowany do odpowiedniego stosowania metod badawczych w zależności od rodzaju problemu decyzyjnego oraz panujących warunków rynkowych.

Wymagania wstępne: Wiedza z zakresu mikroekonomii oraz matematyki

Treści kształcenia: Zakres przedmiotu obejmuje zagadnienia odnoszące się do systematycznego, celowego zbierania i analizowania informacji na temat funkcjonowania poszczególnych rynków.

Literatura: Balicki A., Analiza rynku, Gdańsk 2002. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2002. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002. Kędzior Z. (red.), Badania rynku. Metody zastosowania, PWE, Warszawa 2005. Kramer J. (red.), Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa 1994. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003. Mynarski S., Analiza rynku: makromechanizmy, Kraków 2000. Mynarski S. (red.), Analiza rynku – systemy i mechanizmy, Kraków 1993. Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Kraków 2001. Mynarski S., Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Kraków 1995. Perenc J. (red.), Analiza i funkcjonowanie rynku, Szczecin 1998. Prymon M., Badania marketingowe w aspektach menedżerskich, Wrocław 2009. Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Kraków 2004. Styś A., Analiza rynku ze wspomaganiem komputerowym, Wrocław 1991.

Metody oceny: Zaliczenie ćwiczeń – pisemne kolokwium

Uwagi: