Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RESN10123o12Rok / Semestr:
2012/2013 zimowyNazwa:
Analiza rynkuKierunek:
EkonomiaTyp studiów:
I st. - licencjackieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
5Punkty ECTS:
0Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
12 / 12 / 0Prowadzący:
dr inż. Krzysztof RutkiewiczJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Student rozumie podstawowe mechanizmy funkcjonowania rynku. W ramach zajęć student powinien opanować główne metody analizy rynku: projektowanie prac analitycznych, gromadzenie danych oraz ich analizę i interpretację, w tym sporządzanie raportów badawczych.Kompetencje:
Student jest przygotowany do odpowiedniego stosowania metod badawczych w zależności od rodzaju problemu decyzyjnego oraz panujących warunków rynkowych.Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu mikroekonomii oraz matematykiTreści kształcenia:
Zakres przedmiotu obejmuje zagadnienia odnoszące się do systematycznego, celowego zbierania i analizowania informacji na temat funkcjonowania poszczególnych rynków.Literatura:
Balicki A., Analiza rynku, Gdańsk 2002.
Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2002.
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.
Kędzior Z. (red.), Badania rynku. Metody zastosowania, PWE, Warszawa 2005.
Kramer J. (red.), Badania rynkowe i marketingowe, PWE, Warszawa 1994.
Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
Mynarski S., Analiza rynku: makromechanizmy, Kraków 2000.
Mynarski S. (red.), Analiza rynku – systemy i mechanizmy, Kraków 1993.
Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Kraków 2001.
Mynarski S., Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Kraków 1995.
Perenc J. (red.), Analiza i funkcjonowanie rynku, Szczecin 1998.
Prymon M., Badania marketingowe w aspektach menedżerskich, Wrocław 2009.
Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Kraków 2004.
Styś A., Analiza rynku ze wspomaganiem komputerowym, Wrocław 1991.
Metody oceny:
Zaliczenie ćwiczeń – pisemne kolokwiumUwagi: