Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
NTSS10146o12Rok / Semestr:
2012/2013 zimowyNazwa:
MarketingKierunek:
Technologia Żywności i Żywienie CzłowiekaTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
ObligatoryjnySemestr studiow:
7Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
24 / 0 / 0Prowadzący:
dr Marek NowakJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Student po ukończeniu kursu posiada ogólną wiedzę o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji przedsiębiorstw sfery gospodarki żywnościowej. Zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych. Zna zasady funkcjonowania systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwach sfery gospodarki żywnościowej.
Umiejętności:
Student potrafi zdefiniować główne problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego przedsiębiorstwa. Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki. Kompetencje:
Kompetencje społeczne (postawy):
Potrafi komunikować się z producentami w celu uzyskania informacji niezbędnych do sformułowania diagnozy marketingowej. Umie komunikować się z odbiorcami produktów, by pozyskać informacje konieczne do opracowania planu marketingowego. Potrafi przekazać stosowne informacje marketingowe zarządowi i personelowi przedsiębiorstwa.
Wymagania wstępne:
ekonomiaTreści kształcenia:
Potrzeby konsumentów, produkty, klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów żywnościowych, czynniki wpływające na popyt i poziom cen, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.Literatura:
1. Altkorn J., Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2006; 2. Kotler P., Marketing. Rebis, Poznań 2009. Literatura uzupełniająca: Urban S., Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2008. Metody oceny:
Wykład: egzamin pisemny. Uwagi: