ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: ROSS10042o13
Rok / Semestr: 2013/2014 zimowy
Nazwa: Fizjologia roślin
Kierunek: Ogrodnictwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 5
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 45 / 0
Prowadzący: Dr inż. Anna Demczuk
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma podstawową wiedzę z zakresu fizjologii roślin. Zna i rozumie procesy zachodzące w roślinach dotyczące: gospodarki wodnej, fotosyntezy, oddychania, odżywiania. Zna rolę regulatorów wzrostu (hormonów i substancji wzrostowych) w procesach wzrostu i rozwoju roślin. Wie jak czynniki środowiska wpływają na procesy zachodzące w roślinach O1-W04 Umiejętności: Student nabywa praktyczne umiejętności prowadzenia prostych doświadczeń z zakresu fizjologii roślin oraz opracowywania i interpretacji uzyskanych wyników. Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania informacji pochodzących z różnych źródeł w różnych formach właściwych dla kierunku studiów O1-U01, O1-U08

Kompetencje: Student potrafi pracować w zespole. Wykazuje znajomość procesów fizjologicznych zachodzących w roślinach i wie jak tą wiedzę wykorzystać w produkcji ogrodniczej. Docenia konieczność samodoskonalenia i potrzebę dokształcania O1-K01, O1-K02

Wymagania wstępne: biologia, biochemia, biofizyka

Treści kształcenia: Gospodarka wodna komórki roślinnej. Gospodarka wodna rośliny. Oddychanie. Fotosynteza. Odżywianie mineralne. Regulatory wzrostu i rozwoju roślin. Wzrost i rozwój roślin. Metody pomiaru intensywności oddychania, fotosyntezy, transpiracji, ilościowego oznaczanie zawartości barwników fotosyntetycznych, określania zawartości makro- i mikroelementów w organach roślin.

Literatura: Kopcewicz J. Lewak S.: Fizjologia roślin, PWN. Warszawa 2002 i nowsze wydania Lewak S, Kopcewicz J.: Fizjologia roślin. Wprowadzenie. PWN. Warszawa 2009 Kozłowska M. Fizjologia roślin. PWRiL. Poznań 2007

Metody oceny: Wiedza: Egzamin pisemny Umiejętności: Ocena praktycznych umiejętności prowadzenia doświadczeń laboratoryjnych, analizy wyników i wnioskowania (ocena sprawozdań z ćwiczeń + ocena odpowiedzi ustnej) Kompetencje społeczne: Ocena pracy indywidualnej i w zespołach (ocena zdolności organizacyjnych, odpowiedzialności za sprzęt, aparaturę, znajomości zasad BHP w laboratorium)

Uwagi: