ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS20068f13
Rok / Semestr: 2013/2014 letni
Nazwa: ZARZĄDZANIE I MARKETING W PRODUKCJI ZWIERZĘCEJ
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 20 / 37
Prowadzący: dr hab. Damian Knecht, prof. nadzw.
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: W01 - zna znaczenie marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach rolniczych [BH2_W05]; [R2A_W03]; W02 - ma zaawansowaną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix [BH2_W03]; [R2A_W02]; W03 - zna rolę marketingu i zarządzania w kształtowaniu konsumpcji [BH2_W15; BH2_W17]; [R2A_W07]; [R2A_W09]; W04 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu i zarządzania w rolnictwie [BH2_W14]; [R2A_W06] Umiejętności: U01 - prawidłowo planuje zaawansowaną strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego [BH2_U01; BH1_U04]; [R2A_U01]; [R2A_U04]; U02 - ma opanowane wszystkie metody marketingu mix [BH2_U02]; [R2A_U02]; [R2A_U03]; U03 - rozróżnia i przeprowadza badania marketingowe dla większości organizacji rolniczych [BH2_U11]; [R2A_U07]; U04 - wdraża elementy marketingu mix i zarządzania zasobami ludzkimi w działalność przedsiębiorstwa hodowlanego [BH2_U12]; [R2A_U07].

Kompetencje: K01 - rozumie skutki zjawisk rynkowych w marketingu i zarządzaniu [BH2_K03; BH2_K06]; [R2A_K03]; [R2A_K06]; K02 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH2_K01]; [R2A_K01]; K03 - wykazuje odpowiedzialność w kierowaniu przedsiębiorstwem hodowlanym [BH2_K02]; [R2A_K02].

Wymagania wstępne: Podstawy marketingu

Treści kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami zarządzania marketingowego, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku rolnym. Nauczenie myślenia kategoriami biznesowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów nowoczesnego zarządzania.

Literatura: 1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004; 2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996; 3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999; 4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000; 5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.

Metody oceny: Zaliczenie ćwiczeń: Przygotowanie projektu. Bieżąca ocena postępów w nauce na podstawie ustnych wypowiedzi i aktywności studenta. Zaliczenie przedmiotu: Zaliczenie pisemne kolokwium.

Uwagi: Fakultet specjalizacyjny