ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS20071f13
Rok / Semestr: 2013/2014 zimowy
Nazwa: PODSTAWY ORGANIZACJI GOSPODARSTW AGROTURYSTYCZNYCH
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 20 / 32
Prowadzący: dr hab. Damian Knecht, prof. UP
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: W01 - zna genezę powstawania przedsiębiorstw agroturystycznych [BH2_W05]; [R2A_W03]; W02 - ma ogólną wiedzę na temat strategii tworzenia gospodarstwa agroturystycznego [BH2_W03]; [R2A_W02]; W03 - zna rolę marketingu w działaniu gospodarstwa agroturystycznego [BH2_W15; BH2_W17]; [R2A_W07]; [R2A_W09]; W04 - objaśnia współczesne koncepcje zagospodarowania i urządzania terenów i obiektów [BH2_W14]; [R2A_W06]. Umiejętności: U01 - prawidłowo planuje strategię działania przedsiębiorstwa agroturystycznego [BH2_U01]; [R2A_U01]; U02 - ma opanowane podstawowe metody organizacji działalności agroturystycznej [BH2_U02]; [R2A_U02]; [R2A_U03]; U03 - przeprowadza program rozwoju agroturystyki [BH2_U11]; [R2A_U07].

Kompetencje: K01 - rozumie skutki zjawisk rynkowych w otoczeniu gospodarstwa agroturystycznego [BH2_K03; BH2_K06]; [R2A_K03]; [R2A_K06]; K02 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH2_K01]; [R2A_K01]; K03 - wykazuje odpowiedzialność w prowadzeniu działalności agroturystycznej [BH2_K02]; [R2A_K02].

Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania i marketingu

Treści kształcenia: Turystyka, jako dział gospodarki narodowej ze szczególnym uwzględnieniem turystyki wiejskiej. Pojęcie turystyki wiejskiej i agroturystyki. Determinanty rozwoju turystyki na obszarach wiejskich. Produkty agroturystyczne i ich struktura. Marketing usług agroturystycznych. System kategoryzacji wiejskiej bazy noclegowej. Wymagania prawno-administracyjne. Efekty ekonomiczne związane z prowadzeniem działalności agroturystycznej (koszty, ceny, dochody). Turystyka wiejska w krajach Europy Zachodniej. Rozwój turystyki wiejskiej w Polsce i na Dolnym Śląsku.

Literatura: 1. Drzewiecki M.: Podstawy agroturystyki,Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2001. 2. Knecht D., Knecht M.: Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. “Maria”, Wrocław, 2005. 3. Kutkowska B.: Podstawy agroturystyki ze szczególnym uwzględnieniem agroturystyki na Dolnym Śląsku, Wyd. AR Wrocław, 2003. 4. Świetlikowska U.: Agroturystyka, Wyd. SGGW, Warszawa, 2000. 5. Knecht D.: Agroturystyka w agrobiznesie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009.

Metody oceny: Zaliczenie ćwiczeń: Przygotowanie projektu. Kolokwium pisemne. Zaliczenie przedmiotu: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę z wykładów.

Uwagi: Fakultet specjalizacyjny