ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NWSS10051o14
Rok / Semestr: 2014/2015 zimowy
Nazwa: Analiza rynku
Kierunek: Towaroznawstwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr hab. Marek Prymon prof. nadzw. UE
Język: polski
możliwy j. angielski

Efekty kształcenia: Wiedza Student posiada wiedzę o roli informacji rynkowej i systemie informacji rynkowej w procesie podejmowania decyzji E1A_W04. Student zna i rozumie podstawowe procesy analizy rynku: projektowanie badań,gromadzenie danych, analiza danych , interpretacja danych oraz przygotowanie raportu z badań. Ważnym efektem jest posiadanie zdolności dostosowania metod do rodzaju sytuacji rynkowej E1A_W06. Umiejętności Absolwent potrafi analizować przyczyny i przebieg procesów rynkowych, E1A_U01. Student potrafi definiować problem rynkowy organizacji i stosować podstawowe metody jakościowe oraz ilościowe analizy rynku ,w tym metody prognozowania rynku E1A_U05.

Kompetencje: Student rozumie znaczenie analizy rynku w procesach zaspokajania potrzeb społecznych. Potrafi interpretować etyczny kontekst czynności badawczych E1A_K09

Wymagania wstępne: mikroekonomia, makroekonomia, statystyka

Treści kształcenia: Zakres przedmiotowy analizy rynku. Podmioty badań rynku. Procedura analizy rynku. Metody analizy rynku

Literatura: Mruk H.(red.),Analiza rynku, PWE Warszawa 2003 Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2003 Prymon M., Badania marketingowe w aspektach menedżerskich, UE Wrocław 2009

Metody oceny: Udział w ćwiczeniach oceniany na podstawie projektów indywidualnych. Wykłady oceniane na podstawie pisemnego egzaminu. Ostateczna ocena składa się z oceny otrzymanej na ćwiczeniach (50 %) oraz oceny na egzaminie pisemnym (50%)

Uwagi: