ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS10033o14
Rok / Semestr: 2014/2015 zimowy
Nazwa: Podstawy Marketingu
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr hab. Damian Knecht, prof. UP
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: W1 - zna genezę i zakres marketingu w rolnictwie [BH1_W05, R1A_W02, InzA_W03]; W2 - ma ogólną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix w sektorze rolnym [BH1_W19, R1A_W07, InzA_W04]; W3 - zna rolę marketingu w kształtowaniu konsumpcji żywności [BH1_W21, R1A_W02, R1A_W04, R1A_W09, InzA_W04]; W4 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu w rolnictwie [BH1_W22, R1A_W09]. Umiejętności: U1 - prawidłowo planuje strategię marketingową przedsiębiorstwa rolnego [BH1_U01, R1A_U01, R1A_U03, InzA_U01, InzA_U04]; U2 - ma opanowane podstawowe metody marketingu mix [BH1_U02, R1A_U02].

Kompetencje: K1 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole [BH1_K02, R1A_K02].

Wymagania wstępne: brak

Treści kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami orientacji marketingowej, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku. Nauczenie myślenia kategoriami marketingowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów marketingu. Nauczenie podstaw organizowania i kontroli działań marketingowych w przedsiębiorstwie.

Literatura: 1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004; 2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996; 3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999; 4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000; 5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.

Metody oceny: Wiedza (W1, W2, W3, W4) zostanie zweryfikowana na wykładach na podstawie egzaminu składającego się z 5 pytań problemowych. Czas trwania egzaminu to 60 minut. Aby uzyskać zaliczenie student musi prawidłowo odpowiedzieć, na co najmniej 3 pytania. Osoby, które nie uzyskały zaliczenia w pierwszym terminie, będą przystępowały do drugiego terminu w tej samej formie. W trakcie realizacji przedmiotu zostaną zweryfikowane umiejętności: U1, U2 oraz kompetencje: K1. Weryfikacja wymienionych efektów kształcenia nastąpi na podstawie oceny pracy studenta związanej z przygotowaniem projektu. Studenci zostaną podzieleni na grupy liczące po maksimum 5 osób. Każdy student będzie odpowiedzialny za wykonanie określonej części projektu. Oceniona zostanie praca zespołowa uwzględniająca wkład każdego studenta.

Uwagi: