ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RESS10230o14
Rok / Semestr: 2014/2015 letni
Nazwa: Marketing w gospodarce żywnościowej
Kierunek: Ekonomia
Typ studiów: I st. - licencjackie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 6
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak
Język: polski / angielski


Efekty kształcenia: Po ukończeniu kursu student posiada umiejętność samodzielnej realizacji badań marketingowych na rynku produktów żywnościowych, opracowania i zinterpretowania wyników badań oraz wykorzystania ich w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Kompetencje: Wiedza i umiejętności nabyte w trakcie kursu są niezbędne w zarządzaniu przedsiębiorstwami ze sfery gospodarki żywnościowej oraz w pracy w działach sprzedaży i marketingu.

Wymagania wstępne: Mikroekonomia, makroekonomia

Treści kształcenia: Potrzeby konsumenta, produkty żywnościowe, klasyfikacja i charakterystyka rynków, czynniki wpływające na popyt i poziom cen żywności, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.

Literatura: 1. Altkorn J. Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2006 2. Kotler P. Marketing. Rebis 2009 3. Urban S. Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008

Metody oceny: Ćwiczenia – 20%, projekt analizy marketingowej – 80%.Wykłady: egzamin ustny – minimalny zasób wiedzy do zaliczenia – 60%.

Uwagi: Do wykonania projektu konieczne jest przeprowadzenie badań terenowych rynku produktów żywnościowych.