ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RIPS20110o14
Rok / Semestr: 2014/2015 letni
Nazwa: Komunikacja w biznesie
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 5
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: Dr inż. Andrzej Dyszewski
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student po ukończeniu kursu zna bariery porozumiewania się, opisuje uwarunkowania skutecznego komunikowania się w rozmowach biznesowych; wskazuje sposoby postępowania w przypadku zerwania porozumienia, określa sposoby rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Umiejętności: Student konstruuje model informacji biznesowej; używa umiejętności interpersonalnych w pokonywaniu trudności wynikłych podczas procesu komunikacji, proponuje strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowych w działalności biznesowej.

Kompetencje: Student po zakończeniu kursu wspiera proces doskonalenia zawodowe-go; organizuje proces tworzenia się grupy, jako czynnika zmiany zachowań, planuje sposoby komunikowania się grupy z otoczeniem; akceptuje etyczne aspekty w procesie komunikowania się.

Wymagania wstępne: brak

Treści kształcenia: Teorie zmian zachowań, komunikowanie masowe, w grupie, umiejętność porozumiewania się, bariery porozumiewania się, fazy przywracania porozumiewania oraz zarządzanie konfliktem.

Literatura: 1. Boland H:. (1995) Podstawy komunikowania w doradztwie, CDiEwR, Poznań. 2. Nęcki Z.: (1992) Komunikowanie interpersonalne. Ossolineum, Wrocław. 3. Stach R., Gumiak L. (1995) Szkoła liderów społeczności wiejskiej, Kraków.

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: obowiązkowy egzamin. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna i w grupach, dyskusja na zajęciach

Uwagi: