Katalog kursów ECTS
Szczegóły kursu
Kod kursu:
RRSS10245f14Rok / Semestr:
2014/2015 letniNazwa:
Podstawy gospodarki odpadamiKierunek:
RolnictwoTyp studiów:
I st. - inżynierskieRodzaj kursu:
FakultatywnySemestr studiow:
4Punkty ECTS:
2Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne):
30 / 0 / 0Prowadzący:
dr inż. Jakub BekierJęzyk:
polskiEfekty kształcenia:
Wiedza:
Student ma wiedzę dotyczącą kształtowania i ochrony środowiska. Racjonalnie ocenia funkcjonowanie człowieka w przyrodzie i oddziaływanie działalności człowieka na środowisko.
Umiejętności:
Student potrafi dokonać analizy czynników wpływających na stan środowiska naturalnego. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł dotyczących problemów ekologii lub ochrony środowiska.Kompetencje:
Kompetencje społeczne:
Student ma świadomość wagi i odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Potrafi pracować indywidualnie oraz w zespole, przyjmując w nim różne role. Wymagania wstępne:
-Treści kształcenia:
Definicja oraz najważniejsze źródła odpadów; Kryteria i sposoby klasyfikowania odpadów w Polsce i UE; Odpady komunalne w Polsce: właściwości, kierunki zagospodarowania, prognozowanie ilości; Odpady przemysłowe stałe: stan aktualny, podział, właściwości; Odpady organiczne i ich charakterystyka; Osady ściekowe: gromadzenie, właściwości; Gospodarka osadami ściekowymi w Polsce, UE i USA; Strategie ograniczania powstawania odpadów; Główne metody utylizacji odpadów; Zarządzanie gospodarą odpadami w Polsce; Uwarunkowania prawne gospodarki odpadami w Polsce; Ekonomika gospodarki odpadami.Literatura:
1. GUS. Roczniki statystyczne ochrony środowiska. Wyd. GUS, Warszawa, lata 2000 – 2010.
2. Baran S., Turski R. Podstawy gospodarki odpadami. Wyd. AR w Lublinie, Lublin 2002, ss. 240
3. Jędrczak A. Biologiczne przetwarzanie odpadów. Wyd. PWN, Warszawa 2008, ss.455.
4. Resource Recovery Forum (RRF) 2000. www.residua.com/rrf/
5. Czasopismo międzynarodowe: Waste Management. Wybrane artykuły opublikowane między 2000 – 2010 rokiem.Metody oceny:
Wiedza: Zaliczenie na podstawie średniej ocen uzyskanych z pisemnych sprawdzianów cząstkowych
Umiejętności: Ocena realizacji zadań praktycznych na zajęciach, ewentualnie ocena wykonania projektu lub prezentacji
Kompetencje społeczne: praca indywidualna i w grupach, aktywność na zajęciach, postawa na egzaminieUwagi: