ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RESS20283f14
Rok / Semestr: 2014/2015 letni
Nazwa: Marketing terytorialny
Kierunek: Ekonomia
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 4
Punkty ECTS: 4
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr Magdalena Raftowicz-Filipkiewicz
Język: polski / angielski


Efekty kształcenia: Wiedza: • Student definiuje pojęcia z zakresu marketingu terytorialnego, posiada wiedzę na temat narzędzi marketingu terytorialnego, identyfikuje instytucje odpowiedzialne za działania na rzecz marketingu terytorialnego na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym, • Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą rozwoju jednostki terytorialnej także w aspekcie zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności. Umiejętności: • Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do samodzielnego analizowania problematyki marketingu terytorialnego w skali globalnej, krajowej, regionalnej i lokalnej oraz posiada umiejętność przedstawiania własnych rozwiązań dotyczących marketingu terytorialnego, • Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy w organizacjach i instytucjach (publicznych i pozarządowych), • Wykorzystuje posiadaną wiedzę dotyczącą marketingu terytorialnego do przewidywania nowych trendów rozwojowych we współczesnym świecie, • Posiada umiejętność przygotowania projektu analizy marketingowej dotyczącej wybranej jednostki terytorialnej.

Kompetencje: Kompetencje społeczne: • Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności oraz jest przygotowany do aktywnej i kreatywnej pracy, • Potrafi pracować w grupie przy rozstrzyganiu dylematów dotyczących marketingu terytorialnego, • Rozumie i rekomenduje konieczność podejmowania działań na rzecz marketingu terytorialnego w myśl zasad zrównoważonego rozwoju.

Wymagania wstępne: Podstawy marketingu, mikroekonomia, makroekonomia, polityka regionalna.

Treści kształcenia: • Geneza i ewolucja marketingu terytorialnego • Narzędzia marketingu terytorialnego, koncepcja terytorialnego marketingu-mix • Konkurencja i konkurencyjność miejsc • Marketing terytorialny w kontekście zrównoważonego rozwoju • Analiza wybranych przykładów działań marketingowych krajów, regionów i miast • Ocena efektywności marketingu terytorialnego

Literatura: • M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. AE Poznań, 2007. • A. Szromnik, Marketing terytorialny, Miasto i region na rynku, Wyd. Oficyna, Kraków 2007. • A. Duda (red.), Public relations miast i regionów, Difin, Warszawa 2010.

Metody oceny: Wiedza: Egzamin pisemny Umiejętności: Ocena samodzielnie przeprowadzonej analizy marketingowej dotyczącej wybranej jednostki terytorialnej w formie pisemnej Kompetencje społeczne: Ocena aktywności w trakcie pracy grupowej

Uwagi: