ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: OŹES10072f14
Rok / Semestr: 2014/2015 letni
Nazwa: Edukacja ekologiczna w aspekcie gospodarki odpadami i OZE
Kierunek: Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 6
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: Dr inż. Jan den Boer
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: ma elementarną wiedzę w zakresie środowiska naturalnego jego zagrożeniach i ochrony w społeczeństwie globalnym. R1OŹE_W10 Ma ogólną wiedzę w zakresie systemów, technologii, technik, urządzeń i narzędzi stosowanych w produkcji energii ze źródeł odnawialnych. R1OŹE _W11 Umiejętności: Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. R1OŹE_U01 Potrafi ocenić rozwiązania techniczne i dokonać analizy czynników wpływających na jakość życia i zdrowia ludzi i zwierząt oraz stan środowiska naturalnego R1OŹE _U09 Potrafi rozwiązywać w oparciu o standardowe działania inżynierskie problemy produkcyjne i eksploatacyjne w zakresie gospodarki odpadami oraz źródeł energii odnawialnej, uwzględniając jednocześnie wymogi związane z dbałością o środowisko naturalne R1OŹE _U11

Kompetencje: Kompetencje społeczne: Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy) - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. R1OŹE _K01 Ma świadomość ważności, odpowiedzialności i skutków działalności inżyniera kierunku odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami w aspekcie odpowiedzialności za jakość życia ludzi i stan środowiska naturalnego. R1OŹE _K02

Wymagania wstępne: Fizyka, Chemia

Treści kształcenia: Tematyka kursu dotyczy komunikacji działań przyjaznych dla środowiska. Analiza zastosowania modelu Triada - ludzkie zachowanie w zakresie pro-ekologicznym. Strategie poprawy wyników selektywnej zbiórki odpadów dopasowanie ich do specyficznych grup wytwarzających odpady. Możliwości zwiększenia produkcji i wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych. Problematyka planowania inwestycji związanych z gospodarką odpadami oraz produkcji energii odnawialnej. (NIMBY: Not In My BackYard lub BANANA: Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything). .

Literatura: 1. Not in My Back Yard: The Handbook / Jane Anne Moris, Silvercat Publications, 1994. 2. Ekologiczna praca : 100 sposobów, aby ochrona środowiska stała się naszym znakiem firmowym / Kim McKay i Jenny Bonnin oraz Tim Wallace; Warszawa : Wydawnictwo G+J RBA, 2011. 3. Diagnoza stanu edukacji środowiskowej społeczności lokalnych : w wybranych regionach Polski / Ligia Tuszyńska. Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. 4. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju / pod red. Tadeusza Borysa. Jelenia Góra ; Białystok : Fundacja Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych. Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2006. 5. Public relations / Moi Ali; Warszawa, Wiedza i Życie, 2002 6. Efektywność inwestycji w odnawialne źródła energii : analiza kosztów i korzyści / Magdalena Ligus. Warszawa : CeDeWu.pl Wydawnictwa Fachowe, 2010

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: zaliczenie egzaminu pisemnego, zaliczenie wszystkich zadań podczas realizacji ćwiczeń rachunkowych i laboratoryjnych. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: analiza wyników i interpretacja zebranych danych. Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: praca indywidualna, praca w grupie, świadomość ekologiczna, poszanowanie dla praw autorskich, odpowiedzialność za wykonywane zadanie, sumienność w przygotowaniu do realizacji zadań.

Uwagi: