ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RRSN20199o15
Rok / Semestr: 2015/2016 zimowy
Nazwa: Seminarium dyplomowe I
Kierunek: Rolnictwo
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 0 / 27 / 0
Prowadzący: Prof. dr hab. Andrzej Kotecki, dr hab. Henryk Bujak prof. nadzw.
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student nabywa wiedzę o metodach badawczych stosowanych w doświadczeniach laboratoryjnych, wazonowych i polowych. Wyjaśnia obserwowane zjawiska w na podstawie doświadczeń odmianowych i rolniczych. Zna metodykę pisania pracy magisterskiej. Umiejętności: Potrafi samodzielnie przeprowadzić badania laboratoryjne i polowe z wykorzystaniem odpowiedniej aparatury badawczej. Opracowuje i interpretuje wyniki badań własnych z pomocą metod statystycznych.

Kompetencje: Organizuje i prowadzi badania w zespole. Docenia znaczenie nieustannego poszerzania wiedzy i umiejętności.

Wymagania wstępne: Przedmioty z zakresu genetyki, hodowli roślin, nasiennictwa i produkcji roślinnej.

Treści kształcenia: Zasady pisania pracy magisterskiej, metodyka badań laboratoryjnych i polowych. Zasady statystycznego opracowania wyników badań. Zasady prezentacji wyników badań i analiz statystycznych. Właściwa interpretacja wyników, dyskusja i prawidłowe wnioskowanie.

Literatura: Elandt R.. Zastosowanie statystyki matematycznej do doświadczalnictwa rolniczego. Mądry W. 1996. Planowanie doświadczeń czynnikowych i analiza wyników. Wyd. Fundacja “Rozwój SGGW”, Warszawa. Mądry W. 2003. Doświadczenia czynnikowe. Wyd. Fundacja “Rozwój SGGW”, Warszawa. Zieliński W. 1999. Wybrane testy statystyczne. Wyd. Fundacja “Rozwój SGGW”, Warszawa. Zenderowski R. 2007. Praca magisterska – jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne. CeDeWu Sp. z o.o..

Metody oceny: Wiedza: Prezentacja rozdziałów pracy magisterskiej Umiejętności: Ocena analizy i interpretacji zebranych wyników Kompetencje społeczne: Ocena efektów pracy w zespole, poszanowanie praw autorskich

Uwagi: