ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RIPS10055o15
Rok / Semestr: 2015/2016 zimowy
Nazwa: Marketing
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak
Język: polski / angielski


Efekty kształcenia: Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne, związane z analizą marketingową przedsiębiorstwa. Stosuje metody klasyfikacji rynków i oceny ich wartości. Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych.

Kompetencje: Umiejętności: Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Kompetencje społeczne: Student wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta jako integralnej części zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.

Wymagania wstępne: Mikroekonomia, Makroekonomia

Treści kształcenia: Potrzeby konsumentów. Produkty. Klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów. Czynniki wpływające na popyt i poziom cen. Teoria zachowań konsumenta. Metodyka badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe.

Literatura: 1. Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków. 2. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis. 3. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu.

Metody oceny: Wiedza: Egzamin pisemny Umiejętności: Ocena projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru pierwotnych i wtórnych źródeł danych marketingowych, ocena umiejętności prezentacji analizy marketingowej i wynikających z niej wniosków.

Uwagi: