ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RTSS10349o15
Rok / Semestr: 2015/2016 zimowy
Nazwa: Rachunek kosztów dla inżynierów
Kierunek: Technika Rolnicza i Leśna
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 7
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: Dr Krzysztof Prymon
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: • Ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i logistyki i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym indywidualnej przedsiębiorczości. Umiejętności: • potrafi przeprowadzić wstępną analizę ekonomiczną planowanych działań inżynierskich. • ma elementarną wiedzę w zakresie prawa, ekonomiki rolnictwa, wiedzę społeczną. • potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.

Kompetencje: • Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy) - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych • Ma świadomość potrzeby ukierunkowanego samodoskonalenia i ciągłego dokształcania się w zakresie wykonywanego zawodu

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia: Podział systemów rachunku kosztów. Wady i zalety tradycyjnych metod rachunku kosztów. Rachunek kosztów rzeczywistych. Rachunek kosztów normalnych. Rachunek kosztów postulowanych. Rachunek kosztów pełnych Rachunek kosztów zmiennych. Rachunek kosztów działań (ABC). Rachunek kosztów ciągłego doskonalenia (kaizen costing) Rachunek kosztów docelowych (target costing). Rachunek kosztów cyklu życia produktów. Rachunek kosztów klienta. Modele rachunku kosztów a wynik finansowy przedsiębiorstwa

Literatura: Nowak E. Wierzbiński M. „Rachunek kosztów. Modele i zastosowania” Wyd. PWE Warszawa 2009 Karmańska A. „Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów” Wyd. Difin Warszawa 2006 Prymon K. „Elementy finansów, rachunkowości oraz rachunku kosztów dla inżynierów” Wydawnictwo Oświatowe Atut, Wrocław 2011

Metody oceny: Wiedza: Sprawdzian pisemny Umiejętności: Ocena samodzielnie przeprowadzonych analiz sporządzonych w formie pisemnej, sprawdzian pisemny Kompetencje społeczne: Ocena aktywności w trakcie pracy w grupie

Uwagi: