ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RESS10285o15
Rok / Semestr: 2015/2016 zimowy
Nazwa: Analiza rynku
Kierunek: Ekonomia
Typ studiów: I st. - licencjackie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: prof. dr hab. Marek Prymon
Język: polski / angielski


Efekty kształcenia: WIEDZA: Student ma wiedzę o roli informacji rynkowej i systemu informacji rynkowej w podejmowaniu decyzji rynkowych w przedsiębiorstwie. Zna i rozumie główne procesy analizy rynku: projektowanie prac analitycznych, gromadzenie danych, analizę danych i interpretację ,oraz sporządzanie raportów badawczych. Istotnym efektem jest zdobycie umiejętności kojarzenia metod badawczych z warunkami rynkowymi organizacji. UMIEJĘTNOŚCI: Absolwent studiów potrafi analizować przyczyny i przebieg zjawisk i procesów rynkowych. Potrafi definiować problem rynkowy organizacji, projektować badania oraz stosować podstawowe metody analizy rynku jakościowe oraz ilościowe, w tym metody prognozowania.

Kompetencje: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student rozumie przydatność analizy rynku w procesach zaspokajania potrzeb społecznych. Potrafi on także interpretować kontekst etyczny działalności badawczej.

Wymagania wstępne: Mikroekonomia

Treści kształcenia: Struktura przedmiotowa analizy rynku. Podmioty analizy rynku. Ogólna procedura analizy rynku, Metody analizy rynku.

Literatura: Mruk H.(red.),Analiza rynku, PWE Warszawa 2003 Duliniec E.,Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN,Warszawa 2003 Prymon M.,Badania marketingowe w aspektach menedżerskich,UE Wrocław 2009

Metody oceny: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie realizowanych projektów. Wykłady zaliczane są na podstawie pisemnego testu egzaminacyjnego. Ostateczna ocena składa się w 50% z oceny z ćwiczeń i w 50% z oceny z testu egzaminacyjnego.

Uwagi: