ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RRSS10136o15
Rok / Semestr: 2015/2016 letni
Nazwa: Botanika II
Kierunek: Rolnictwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 5
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: dr inż. Aleksandra Halarewicz
Język: polski / angielski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student zna budowę anatomiczna roślin, rozpoznaje tkanki i rozpoznaje układy tkanek w poszczególnych organach roślin. Zna podstawowe elementy budowy komórki roślinnej. Ma wiedzę dotyczącą różnych grup systematycznych. Zna wybrane rodziny roślin wyższych. Wie o bogactwie i różnorodności świata roślin, a także wie o niezmienności ale i przystosowaniu do warunków środowiska. Umiejętności: Potrafi rozpoznać gatunki roślin wyższych i na podstawie składu florystycznego i wyglądu roślin wnioskować o właściwościach siedliska.

Kompetencje: Kompetencje społeczne: Ma świadomość konieczności ustawicznego dokształcania się Potrafi pracować także w zespole. Wykazuje znajomość i zrozumienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem środowiska przyrodniczego oraz jego ochroną.

Wymagania wstępne: Biologia.

Treści kształcenia: Budowa komórki eukariotycznej i prokariotycznej. Charakterystyka tkanek roślinnych. Omówienie budowy anatomicznej i morfologicznej organów roślinnych takich jak korzeń, łodyga (roślin zielnych i zdrewniałych), liść, kwiat oraz owoc.

Literatura: Malinowski E., 1980. Anatomia roślin, PWN, Warszawa Radomski J., Jasnowska J., 1982. Botanika, PWN, Warszawa Raven P. i wsp., 1999, Biology of plants. Worth Publishers, New York Szweykowska A., Szweykowski J., 2002, Botanika T. I, Morfologia, PWN, Warszawa Botanika T. II, Systematyka, PWN, Warszawa Jasnowska J. (red.), 2008. Botanika, Wydawnictwo BRASIKA, Szczecin

Metody oceny: Wiedza: Egzamin pisemny Umiejętności: Ocena analizy i interpretacji zebranych danych, ocena ustnej prezentacji Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru informacji, poszanowanie do praw autorskich i prawidłowa interpretacja w odniesieniu do ochrony środowiska

Uwagi: