ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS20068f15
Rok / Semestr: 2015/2016 letni
Nazwa: Zarządzanie i Marketing w Produkcji Zwierzęcej
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 20 / 0
Prowadzący: prof. dr hab. Damian Knecht
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student: W01 - zna znaczenie marketingu i zarządzania w przedsiębiorstwach rolniczych; W02 - ma zaawansowaną wiedzę na temat strategii marketingowych i marketingu mix; W03 - zna rolę marketingu i zarządzania w kształtowaniu konsumpcji; W04 - objaśnia współczesne koncepcje marketingu i zarządzania w rolnictwie. Umiejętności: Student: U1 - wdraża elementy marketingu mix i zarządzania zasobami ludzkimi w działalność przedsiębiorstwa hodowlanego.

Kompetencje: Student: K1 - ma świadomość odpowiedzialności za zadania wspólnie realizowane w zespole.

Wymagania wstępne: Podstawy marketingu

Treści kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawowymi przesłankami i zasadami zarządzania marketingowego, jako koncepcji działania przedsiębiorstw i innych organizacji na rynku rolnym. Nauczenie myślenia kategoriami biznesowymi w procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa i wyboru środków jej realizacji. Rozwijanie u studentów umiejętności stosowania procedur i instrumentów nowoczesnego zarządzania.

Literatura: 1. Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe, Warszawa, 2004; 2. Urban S.: Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1996; 3. Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka; PWN, Warszawa, 1999; 4. Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja”, Wrocław, 2000; 5. Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta, Wrocław, 1998.

Metody oceny: Na ćwiczeniach zostaną zweryfikowane umiejętności: U1 oraz kompetencje: K1. Weryfikacja wymienionych efektów kształcenia nastąpi na podstawie oceny pracy studenta związanej z przygotowaniem projektu. Studenci zostaną podzieleni na grupy liczące po maksimum 5 osób. Każdy student będzie odpowiedzialny za wykonanie projektu. Projekt zakłada dziewięć działów, które są zgodne ze szczegółową tematyką ćwiczeń. Prawidłowe zrealizowanie 6 elementów jest podstawą do zaliczenia. Każdy student w grupie przedstawi element planowania, z którego zostanie wyłoniona najlepsza wizja funkcjonowania przedsiębiorstwa rolnego. Podstawą zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń. Wiedza (W1, W2, W3, W4) zostanie zweryfikowana na wykładach, na podstawie egzaminu składającego się z 5 pytań problemowych. Czas trwania egzaminu to 60 minut. Aby uzyskać zaliczenie student musi prawidłowo odpowiedzieć, na co najmniej 3 pytania. Osoby, które nie uzyskały zaliczenia w pierwszym terminie, będą przystępowały do drugiego terminu w tej samej formie.

Uwagi: Fakultet specjalizacyjny semestr I HiUZG