ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RIPS20132o15
Rok / Semestr: 2015/2016 letni
Nazwa: Zarządzanie agroturystyką
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: Dr inż. Izabela Kurtyka - Marcak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student posiada wiedzę w zakresu marketingu usług turystycznych i zna prawidłowości rządzące w tym zakresie. Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie nauki o zarządzaniu niezbędną w różnych formach działalności związanej z produkcją rolniczą oraz zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości związanej ze świadczeniem usług turystycznych na terenach wiejskich. Student zna podstawowy zakres regulacji prawa w działalności agroturystycznej. Umiejętności: Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać procesy ekonomiczne zachodzące w turystyce, rozumie zasady sterowania nimi, posiada umiejętność posługiwania się zasadami prawa w działalności gospodarczej. Student posiada umiejętność zarzadzania przedsiębiorstwem świadczącym usługi turystyczne na terenach wiejskich. Potrafi umiejętnie wykorzystać wiedzę z zakresu finansowania gospodarstw agroturystycznych.

Kompetencje: Docenia konieczność samodoskonalenia i potrzebę dokształcania się. Student ma świadomość odpowiedzialności za jakość usług agroturystycznych, wytwarzanej żywności oraz stan środowiska naturalnego.Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie planowania i realizacji zadań związanych z zarządzaniem agroturystyką.

Wymagania wstępne: Wiedza zdobyta z I stopnia studiów.

Treści kształcenia: Zakres przedmiotu obejmuje: gospodarcze znaczenie turystyki, przedsiębiorstwo turystyczne, formy własności, marketing w turystyce, finansowanie turystyki, ekoturystyka.

Literatura: 1. Alejziak W. 1999. Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, ALBIS, Kraków. 2. Dębniewska M., Tkaczuk M. 1997. Agroturystyka, koszty, ceny efekty Wydawnictwo Poltext Warszawa. 3. Dobosiewicz Z., 2003. „Bankowość”. Wyd. PWE, Warszawa. 4. Drzewiecki M. ,1995. Podstawy agroturystyki. Wydawnictwo „ Świadectwo”, Bydgoszcz. 5. Gaworecki W. 2003. Turystyka. Warszawa 6. Holloway J. C., Robinson C. 1997. Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 7. Kutkowska B.2003 . Podstawy agroturystyki ze szczególnym uwzględnieniem agroturystyki na Dolnym Śląsku. Wydawnictwo AR we Wrocławiu. 8. Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J. 2008. Geografia turystyki Polski. PWE, Warszawa. 9. Łazarek R. 2001. Ekonomika turystyki, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa. 10. Łobożewicz T., Bieńczyk G. 2001. Podstawy turystyki. Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa. 11. Red. Kurek W. 2008 Turystyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 12. Red. Rapacz. A. 2001. Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. 13. Rutkowski A., 2003. Zarządzanie finansami. Wydanie II. Wyd. PWE, Warszawa. 14. Sikora J. 2012. Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich. Zarządzanie. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa. 15. Sznejder M., Przezbórska L. 2006. Agroturystyka. Polskie wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 16. Szubert –Zarzeczny U. 2002 Ekonomiczne podstawy turystyki. Skrypty AR we Wrocławiu Nr 471. 17. Tańska – Hus B., Buslik M. 2005. Podstawy prawa w turystyce I hotelarstwie. Skrypty AR we Wrocławiu Nr 501.

Metody oceny: Ocena efektów kształcenia w zakresie wiedzy: egzamin z treści wykładów. Ocena efektów kształcenia w zakresie umiejętności: Prace domowe w postaci projektów ewentualnie prezentacja ppt, Ocena efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych: postawa na zajęciach i kompleksowość i staranność powierzonych zadań.

Uwagi: