ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: PSS20216o15
Rok / Semestr: 2015/2016 letni
Nazwa: Coaching (proces osiągania wielkich celów)
Kierunek: Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczne
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 0
Punkty ECTS: 1
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: mgr Oliwia Matejko, dr Agnieszka Piasecka
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Zna terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych: ma rozszerzoną wiedzę społeczną i humanistyczną. Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania, analizy i twórczego wykorzystywania informacji. Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne. Samodzielnie planuje własną karierę zawodową lub naukową.

Kompetencje: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz aktualizowania wiedzy. Potrafi współdziałać i pracować w grupie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie.

Wymagania wstępne: Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.

Treści kształcenia: Coaching – znaczenie. Charakterystyka pracy coacha. Różnice pomiędzy life coachingiem i business coachingiem. Proces coachingu. Jak pracuje coach: budowanie relacji z Klientem (zaufanie i komunikacja). Techniki coachingowe. Samoocena Klienta. Modele coachingowe. Narzędzia w coachingu. Sposoby oceny pracy coacha. Etyka pracy coacha. Studia przypadków. Repetytorium.

Literatura: Adams M., Myślenie pytaniami, Warszawa 2010, Wydawnictwo Studio Emka. Carnegie D., Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Warszawa 2005, Wydawnictwo Studio Emka. Mckay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2007, GWP. Starr J., Coaching. Procesy, zasady, umiejętności, Warszawa 2005, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Wilson C., Coaching biznesowy, Warszawa 2010, MT Biznes. Whitmore J., Coaching. Trening efektywności, Warszawa 2011, G+J Gruner+Jahr Polska.

Metody oceny: Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%

Uwagi: Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.