ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RIPS10143o14
Rok / Semestr: 2014/2015 letni
Nazwa: Badanie rynku
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 6
Punkty ECTS: 3
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: Prof. dr hab. Marek Prymon
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma wiedzę z zakresie badań rynku co obejmuje procesy projektowania prac analitycznych gromadzenie danych i interpretację oraz sporządzanie raportów badawczych. Umiejętności: Student ma umiejętność rozumienia procesów rynkowych i ich znaczenia w działalności przedsiębiorstwa oraz stosowania podstawowych metod analizy rynku jakościowych oraz ilościowych.

Kompetencje: Kompetencje społeczne: Student ma świadomość roli społecznej i etycznej działań firmy na rynku.

Wymagania wstępne: brak

Treści kształcenia: Przedmiot i zakres badań rynku. Podmioty badań rynku. Ogólna procedura badań rynku. Metody badań.

Literatura: 1. Kędzior Z.,Badania rynku. Metody i zastosowania,PWE 2004 2. Mruk H. (red.) Analiza rynku. PWE, Warszawa 2003 3. Duliniec E.,Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2003 4. Prymon M., Badania marketingowe w aspektach menedżerskich,UE Wrocław 2009

Metody oceny: Ocena wiedzy dokonywana jest w oparciu o testy zarówno na ćwiczeniach jak i w ramach egzaminu pisemnego. Ocena umiejętności dokonywana jest na podstawie indywidualnych projektów .Projekty te wymagają umiejętności stosowania metod badań rynku. Ocena kompetencji społecznych oparta jest w ramach rozwiązywania przez studentów case studies dotyczących problemów etycznych i społecznych z jakimi spotyka się firma na rynku. Ostateczna ocena składa się w 50% z oceny na ćwiczeniach i w 50% z oceny na pisemnym teście.

Uwagi: