ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RTSS10385f14
Rok / Semestr: 2014/2015 zimowy
Nazwa: Etyka
Kierunek: Technika Rolnicza i Leśna
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 1
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: dr Eugeniusz Sadziński, dr Konrad Karaszewski
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Wiedza: Zna podstawową terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych: zna podstawowe pojęcia etyki,definiuje podstawowe doktryny etyczne, zna wybrane współczesne problemy etyczne. Ma elementarną wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji z zakresu tematyki kursu . Ma podstawową wiedzę społeczną, potrafi wskazać związki oraz zależności między naukami humanistycznymi i społecznymi a naukami rolniczymi, leśnymi, weterynaryjnymi oraz przyrodniczymi Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania informacji, analizy i wykorzystania literatury dotyczącej tematyki kursu. Posługuje się terminologią specjalistyczną w języku, w którym prowadzony jest przedmiot . Ma świadomość samokształcenia. Rozpoznaje problemy, potrafi działać zgodnie z obowiązującymi standardami i zasadami etycznymi

Kompetencje: Kompetencje społeczne: Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie. Prawidłowo identyfikuje dylematy związane z podejmowaniem wyborów życiowych i zawodowych.

Wymagania wstępne: (-)

Treści kształcenia: Podstawowe pojęcia etyki. Natura etyki. Główne doktryny etyczne. Etyka Arystotelesa. Etyka chrześcijańska. Utylitaryzm. Etyka Kanta. Etyka postmodernistyczna. Bioetyka. Etyki stosowane. Etyka środowiska naturalnego. Etyka biznesu. Wybrane współczesne problemy etyczne: aborcja, samobójstwo, eutanazja, tolerancja, równość, pacyfizm. Repetytorium.

Literatura: Hołówka J., Etyka w działaniu, Warszawa 2002, Prószyński i S-ka. Russ J., Współczesna myśl etyczna, Warszawa 2006, PAX. Singer P. (red.), Przewodnik po etyce, Warszawa 2002, KiW. Singer P., Etyka praktyczna, Warszawa 2007, KiW. Vardy P., Grosch P., Etyka, Wyd. II, Poznań 2010, Zysk i S-ka. Woleński J., Hartman J., Wiedza o etyce, Warszawa 2009, Wydawnictwo Szkolne PWN.

Metody oceny: Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych.

Uwagi: