ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: IAS10289f16
Rok / Semestr: 2016/2017 zimowy
Nazwa: Edukacja medialna - spec. Architektura Zieleni we Wnętrzach
Kierunek: Architektura Krajobrazu
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 3
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 0 / 0 / 30
Prowadzący: dr inż. Jacek Markowski
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza Student ma ogólną wiedzę z zakresu komunikacji medialnej, definiuje podstawowe pojęcia i procesy komunikacji medialnej, ma wiedzę na temat logicznej organizacji informacji, zna techniki komunikowania medialnego. Umiejętności Student potrafi samodzielnie tworzyć komunikaty medialne. Posiada zdolność dokonywania prostego montażu materiałów medialnych: fotografii, dźwięku, filmu; umie prawidłowo przygotować i prowadzić prezentacje multimedialne; potrafi przygotować i publikować w sieci strony WWW; posiada umiejętność analizowania, formułowania stwierdzeń oraz wniosków praktycznych z recenzji komunikatów medialnych.

Kompetencje: Kompetencje społeczne: postawy Łączy umiejętność pracy indywidualnej z pracą zespołową wykorzystując dostępne aplikacje sieciowe. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności w odniesieniu do korzystania i przetwarzania informacji oraz tworzenia komunikatów medialnych.

Wymagania wstępne: technologia informacyjna

Treści kształcenia: Techniki komunikacji, metody oddziaływania na adresata stosowane w mediach, obsługa aplikacji internetowych, obsługa narzędzi grafiki rastrowej i wektorowej, zasady kompozycji obrazu w publikacji medialnej ze szczególnym uwzględnieniem publikacji internetowych, przygotowanie scenariuszy, montaż materiałów fotograficznych, filmowych i dźwiękowych, zasady publikowania w sieci. Szczegółowa tematyka kursu online (30 godzin) MODUŁ I.: Komunikacja medialna - podstawowe pojęcia i procesy Wykład 1 Podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji medialnej Wykład 2 Społeczeństwo informacyjne, sieciowe i medialne. Podstawowe pojęcia i procesy MODUŁ II.: Architektura informacji i jej przekaz Wykład 3 Logiczna organizacja informacji Wykład 4 Jak wybrać odpowiednie narzędzie, aby przekazać co się chce i jak się chce? Bezpłatne oprogramowanie w edukacji medialnej, wybór i montaż materiałów (fotografia, dźwięk, film) MODUŁ III.: Przekaz niewerbalny i werbalny Wykład 5 Gdy mnie widzą… Przekaz niewerbalny Wykład 6 Czym jest prezentacja multimedialna? Elementy budowy prezentacji multimedialnej Wykład 7 Gdy mnie widzą i słyszą… Przygotowanie i prowadzenie prezentacji medialnej MODUŁ IV.: Perswazja, manipulacja – techniki komunikowania medialnego Wykład 8 Z dziennikarskim zacięciem… Rozumienie wpływu mediów na różne aspekty życia Wykład 9 Kiedy kończy się przekaz a zaczyna manipulacja? Perswazja, manipulacja – metody oddziaływania stosowane w mediach MODUŁ V.: Autokreacja w sieci Wykład 10 Forma abstrakcyjna a reguły matematyczne. Zasady kompozycji obrazu Wykład 11 Jak się komunikować, aby się skomunikować? Techniki komunikowania medialnego, rodzaj i charakter przekazu ze względu na adresata

Literatura: Literatura: 1. Bronisław Siemieniecki .red.: Pedagogika medialna. Wyd. PWN., 2007 2. Steven D. Katz: Reżyseria filmowa ujęcie po ujęciu. Fundacja Edukacji i Sztuki Filmowej Mcieja Ślesickiego i Bogusławy Lindy LATERNA MAGICA, Warszawa 2007 3. Walter Murch: W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2006 4. Bo Bergström: Komunikacja wizualna. PWN Warszawa 2009

Metody oceny: udział w ćwiczeniach aktywizujących, udział w forach dyskusyjnych, sprawdziany praktyczne (zajęcia kontrolowane), ocena projektu (praca zespołowa), ocena zadań indywidualnych.

Uwagi: Przedmiot jest prowadzony w postaci kursu e-learning na platformie Moodle. Kurs obejmuje moduły podzielone na bloki tematyczne: Moduły zawierają treści kształcenia, zgrupowane w blokach tematycznych, w postaci prezentacji oraz ćwiczeń motywująco-aktywizujących (w formie quizów do samodzielnej nauki). Student bierze aktywny udział w tematycznych, ocenianych listach dyskusyjnych, a także wykonuje zadania indywidualne oraz uczestniczy w pracy zespołowej.