ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: PSS10174o16
Rok / Semestr: 2016/2017 zimowy
Nazwa: Public relations (zarządzanie marką i informacją)
Kierunek: Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczne
Typ studiów: I st. - licencjackie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 0
Punkty ECTS: 1
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: dr Agnieszka Piasecka-Robak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Zna podstawową terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych: zna podstawowe pojęcia z zakresu public relations, obszary PR, modele i etapy. Ma elementarną wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji z zakresu tematyki kursu. Ma podstawową wiedzę społeczną, potrafi wskazać związki oraz zależności między naukami humanistycznymi i społecznymi a naukami rolniczymi, leśnymi, weterynaryjnymi oraz przyrodniczymi. Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania informacji, analizy i wykorzystania literatury dotyczącej tematyki kursu. Posługuje się terminologią specjalistyczną w języku, w którym prowadzony jest przedmiot. Ma świadomość samokształcenia. Rozpoznaje problemy, potrafi działać zgodnie z obowiązującymi standardami i zasadami etycznymi.

Kompetencje: Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie. Prawidłowo identyfikuje dylematy związane z podejmowaniem wyborów życiowych i zawodowych.

Wymagania wstępne: Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.

Treści kształcenia: Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju public relations w systemie demokratycznym. Modele teoretyczne oraz fazy procesu public relations. Media relations. Komunikacja wewnętrzna. Kreowanie stosunków z otoczeniem lokalnym. Komunikacja międzykulturowa. Komunikowanie jako reakcja na sytuację kryzysową. Społeczności internetowe. Koncepcje CSR (Corporate Social Responsibility). Kreowanie marki. Elementy wizualne, materiały fotograficzne i druk w PR. Ocena efektywności działań public relations. Monitoring mediów a prawo autorskie. Personal branding. Wybrane aspekty prawne public relations (prawo prasowe i autorskie). Repetytorium.

Literatura: Black S., Public relations, Kraków 2003, Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych. Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, Warszawa 2002, SGH. Olędzki J. (red.), Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, Warszawa 2010, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Oficyna Wydawnicza Aspra-JR. Patterson K., Grenny J., Maxfield D., McMillan R.N, Switzler A., Sztuka wywierania wpływu. Jak wprowadzić dowolną zmianę, Warszawa 2009, Wydawnictwo Wolters Kluwer. Tworzydło D., Public relations – nie tylko Facebook, Rzeszów 2013, Newsline. Tworzydło D., Public relations: doświadczenia, badania, wątpliwości, Rzeszów 2011, Newsline. Wojcik K., Public relations: wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013, Wolters Kluwer Polska.

Metody oceny: Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%

Uwagi: Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.