ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NZCS10071o16
Rok / Semestr: 2016/2017 letni
Nazwa: Marketing w żywieniu zbiorowym
Kierunek: Żywienie Człowieka
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 6
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student posiada wiadomości teoretyczne i praktyczne, związane z analizą marketingową przedsiębiorstwa ze sfery żywienia zbiorowego. Stosuje metody klasyfikacji rynków produktów żywnościowych i usług gastronomicznych i oceny ich wartości. Orientuje się w zasadach metodyki badań marketingowych. Umiejętności: Student rozpoznaje problemy marketingowe przedsiębiorstwa żywienia zbiorowego. Samodzielnie planuje i wykonuje analizę marketingową przedsiębiorstwa oraz stosuje wynikające z niej wnioski w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Kompetencje: Student wykazuje zrozumienie konieczności rozpoznania i zaspokojenia potrzeb klienta jako integralnej części zarządzania jakością w przedsiębiorstwie żywienia zbiorowego.

Wymagania wstępne: Ekonomia

Treści kształcenia: Potrzeby konsumentów. Produkty. Klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów żywnościowych i usług gastronomicznych. Czynniki wpływające na popyt i poziom cen produktów żywnościowych i usług gastronomicznych. Teoria zachowań konsumenta. Metodyka badań marketingowych. Zarządzanie marketingowe.

Literatura: 1. Altkorn J., 2006. Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2. Kotler P., 2009. Marketing, Rebis 3. Urban S., 2008. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu

Metody oceny: Wiedza: Test z wykładów Umiejętności: Ocena projektu analizy marketingowej przedsiębiorstwa ze sfery żywienia zbiorowego. Kompetencje społeczne: Ocena poprawności doboru pierwotnych i wtórnych źródeł danych marketingowych, ocena umiejętności prezentacji analizy marketingowej i wynikających z niej wniosków.

Uwagi: