ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: PSS20293o16
Rok / Semestr: 2016/2017 letni
Nazwa: Zarządzanie kapitałem ludzkim (human resources)
Kierunek: Ogólnouczelniane - przedmioty społeczne i humanistyczne
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 0
Punkty ECTS: 1
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 30 / 0 / 0
Prowadzący: dr Agnieszka Piasecka-Robak, dr Milena Wawrzyniak-Kostrowicka
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Zna terminologię, stosowaną w naukach humanistycznych i społecznych, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych: ma rozszerzoną wiedzę społeczną i humanistyczną. Umiejętności: Posiada umiejętność poszukiwania, analizy i twórczego wykorzystywania informacji. Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne. Samodzielnie planuje własną karierę zawodową lub naukową.

Kompetencje: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz aktualizowania wiedzy. Potrafi współdziałać i pracować w grupie. Potrafi myśleć i działać kreatywnie.

Wymagania wstępne: Ogólna wiedza z zakresu szkoły średniej.

Treści kształcenia: Efektywny system zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa. Metodologia rekrutacji: dokumenty aplikacyjne (Europass). Social media w procesie rekrutacji i derekrutacji. Rozmowa kwalifikacyjna i niekonwencjonalne metody selekcji kandydatów. Budowanie zespołu pracowniczego i role zespołowe. Organizacja pracy kierowniczej: przywództwo a kierowanie. Systemy motywacyjne i motywowanie pracowników. Zarządzanie kompetencjami. Profile kompetencyjne. Opis stanowiska pracy. Szkolenia i rozwój personelu. Wartościowanie pracy i konstruowanie systemów wynagrodzeń. Coaching. Ocenianie pracownika. Podstawowa dokumentacja pracownicza, warunki i stosunek pracy. Programy rozwoju zawodowego i kreowanie ścieżek kariery. Nowe trendy w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Repetytorium.

Literatura: Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2010, Wolters Kluwer. Fryczyńska M., Jabłońska-Wołoszyn M., Praktyczny przewodnik rozwoju zawodowego pracowników, Warszawa 2008, Wyd. Placet. Juchnowicz M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy – narzędzia – aplikacje, Warszawa 2014, PWE. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Kraków 2006, Oficyna Ekonomiczna. Pietroń-Pyszczek A., Motywowanie pracowników. Wskazówki dla menedżerów, Wrocław 2007, Wyd. Marina. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków 2006, Oficyna Ekonomiczna.

Metody oceny: Końcowa ocena z kursu stanowi składową punktacji w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Sumowane są punkty uzyskane ze sprawdzianu pisemnego, aktywności, udziału w dyskusjach, frekwencji oraz wykonania zadań dodatkowych. Wiedza weryfikowana jest podczas sprawdzianu pisemnego. Sprawdzian pisemny zawiera dwa pytania problemowe, umożliwiające ocenę umiejętności. Kompetencje społeczne są oceniane w oparciu o udział w zajęciach i dyskusjach tematycznych, frekwencję oraz wykonanie zadań dodatkowych. Wymagany poziom niezbędny do zaliczenia przedmiotu: 60%

Uwagi: Wykłady, z elementami dyskusji i warsztatu.