ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RIPS10154o16
Rok / Semestr: 2016/2017 letni
Nazwa: Matematyka 2
Kierunek: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 6
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: Dr hab. Wiesław Szulczewski prof. nadzw.
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą elementy rachunku różniczkowego i całkowego i jego zastosowania w fizyce, technice i ekonomii w tym wiedzę niezbędną do matematycznego opisu zjawisk fizycznych i zagadnień technicznych oraz formułowania modeli matematycznych i ich stosowania. Umiejętności: Potrafi wykorzystać rachunek różniczkowy do badania przebiegu funkcji. Umie wykorzystać rachunek całkowy do obliczeń wielkości geometrycznych i fizycznych.

Kompetencje: Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.

Wymagania wstępne: Matematyka na poziomie szkoły średniej.

Treści kształcenia: Elementy rachunku różniczkowego. Granica ciągu i funkcji. Pochodna funkcji. Asymptoty. Badanie przebiegu funkcji. Rachunek całkowy i zastosowania w geometrii.

Literatura: 1. Krysicki W., Włodarski L., 1998 (i późniejsze wydania), Analiza matematyczna w zadaniach, Część I, PWN, Warszawa. 2. Smolik S., 2004, Zadania z zastosowań matematyki dla Akademii Rolniczych, SGGW, Warszawa. 3. Jurlewicz T., Skoczylas Z., Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław 1999 (i późniejsze wydania). 4. Jurlewicz T., Skoczylas Z., Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław 1999 (i późniejsze wydania). 5. Jurlewicz T., Skoczylas Z., 1999 (i późniejsze wydania), Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław. 6. Jurlewicz T., Skoczylas Z., 1999 (i późniejsze wydania), Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław.

Metody oceny: Wiedza: Obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń, egzamin pisemny i w przypadku wątpliwości dodatkowo ustny. Umiejętności: Dobór odpowiednich technik obliczeniowych do rozwiązania rozważanych zagadnień. Kompetencje społeczne: Student docenia konieczność precyzyjnego formułowania problemu.

Uwagi: