ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: RRSN10347f16
Rok / Semestr: 2016/2017 zimowy
Nazwa: Podstawy gospodarki odpadami
Kierunek: Rolnictwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 18 / 0 / 0
Prowadzący: dr inż. Jakub Bekier
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student ma wiedzę dotyczącą kształtowania i ochrony środowiska. Racjonalnie ocenia funkcjonowanie człowieka w przyrodzie i oddziaływanie działalności człowieka na środowisko. Umiejętności: Student potrafi dokonać analizy czynników wpływających na stan środowiska naturalnego. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł dotyczących problemów ekologii lub ochrony środowiska.

Kompetencje: Student ma świadomość wagi i odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego. Potrafi pracować indywidualnie oraz w zespole, przyjmując w nim różne role.

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia: Definicja oraz najważniejsze źródła odpadów; Kryteria i sposoby klasyfikowania odpadów w Polsce i UE; Odpady komunalne w Polsce: właściwości, kierunki zagospodarowania, prognozowanie ilości; Odpady przemysłowe stałe: stan aktualny, podział, właściwości; Odpady organiczne i ich charakterystyka; Osady ściekowe: gromadzenie, właściwości; Gospodarka osadami ściekowymi w Polsce, UE i USA; Strategie ograniczania powstawania odpadów; Główne metody utylizacji odpadów; Zarządzanie gospodarą odpadami w Polsce; Uwarunkowania prawne gospodarki odpadami w Polsce; Ekonomika gospodarki odpadami.

Literatura: 1. GUS. Roczniki statystyczne ochrony środowiska. Wyd. GUS, Warszawa, lata 2000 – 2010. 2. Baran S., Turski R. Podstawy gospodarki odpadami. Wyd. AR w Lublinie, Lublin 2002, ss. 240 3. Jędrczak A. Biologiczne przetwarzanie odpadów. Wyd. PWN, Warszawa 2008, ss.455. 4. Resource Recovery Forum (RRF) 2000. www.residua.com/rrf/ 5. Czasopismo międzynarodowe: Waste Management. Wybrane artykuły opublikowane między 2000 – 2010 rokiem.

Metody oceny: Wiedza: Zaliczenie na podstawie średniej ocen uzyskanych z pisemnych sprawdzianów cząstkowych Umiejętności: Ocena realizacji zadań praktycznych na zajęciach, ewentualnie ocena wykonania projektu lub prezentacji Kompetencje społeczne: praca indywidualna i w grupach, aktywność na zajęciach, postawa na egzaminie

Uwagi: