ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: AGS10053f16
Rok / Semestr: 2016/2017 letni
Nazwa: Marketing terytorialny (Przedmiot do wyboru blok VI − z zakresu rozwoju obszarów wiejskich)
Kierunek: Agrobiznes
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 6
Punkty ECTS: 4
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 30 / 0
Prowadzący: dr Magdalena Raftowicz-Filipkiewicz
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza Ma podstawową wiedzę na temat ekonomiki i organizacji przedsiębiorstw działających na obszarach wiejskich Ma wiedzę dotyczącą znaczenia działalności pozarolniczych, w tym turystyki w rozwoju obszarów wiejskich Umiejętności Potrafi wykorzystać informacje rynkowe do planowania i podejmowania decyzji w działalnościach turystycznych. Posiada umiejętność komunikowania się z instytucjami otoczenia agrobiznesu. Potrafi poszukiwać rozwiązania nowych problemów. Wykonuje pod kierunkiem opiekuna proste zadania badawcze z zakresu działalności gospodarczej. Potrafi interpretować rezultaty oraz formułować poprawne wnioski

Kompetencje: Potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie, przyjmując w niej różne role.

Wymagania wstępne: Podstawy marketingu, mikroekonomii, makroekonomii oraz polityki regionalnej

Treści kształcenia: Geneza i ewolucja marketingu terytorialnego, Narzędzia marketingu terytorialnego, koncepcja terytorialnego marketingu-mix, Konkurencja i konkurencyjność miejsc, Marketing terytorialny w kontekście zrównoważonego rozwoju, Analiza wybranych przykładów działań marketingowych Ocena efektywności marketingu terytorialnego

Literatura: Obowiązkowa: M. Florek, (2007), Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. AE Poznań. A. Szromnik, (2007), Marketing terytorialny, Miasto i region na rynku, Wyd. Oficyna, Kraków. Uzupełniająca: A. Duda (red.), (2010), Public relations miast i regionów, Difin, Warszawa.

Metody oceny: ocena z ćwiczeń 50%, ocena z wykładów 50%

Uwagi: