ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NWSS10051o11
Rok / Semestr: 2011/2012 zimowy
Nazwa: Analiza rynku
Kierunek: Towaroznawstwo
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 5
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 15 / 15 / 0
Prowadzący: dr hab. Marek Prymon prof. nadzw. UE
Język: polski


Efekty kształcenia: Student poznaje podstawowe metody analizy rynku potrzebne do podejmowania decyzji na konkurencyjnym rynku.

Kompetencje: Student po zakończeniu kursu potrafi samodzielnie planować proces badawczy, gromadzić dane, analizować i interpretować je oraz prognozować rynek.

Wymagania wstępne: mikroekonomia, makroekonomia, statystyka

Treści kształcenia: Wykłady: Ogólna procedura analizy rynku. Projekt badań. Struktura danych. Przedmiot i źródła danych wtórnych. Statystyka rynkowa w Polsce i na świecie. Przedmiot danych pierwotnych. Metody komunikacji standaryzowane otwarte. Metody komunikacji niestandaryzowane otwarte Metody standaryzowane ukryte. Metody obserwacji. Eksperymenty. Analiza danych i interpretacja. Metody ustalania wielkości rynku. Metody prognozowania rynku. Ćwiczenia: Metody analizy zjawisk w czasie. Metody analizy struktury zjawisk. Struktura metod analizy związków między zjawiskami na rynku. Wybrane metody analizy: analiza elastyczności popytu, analiza penetracji rynku, procedura analizy przestrzennej, metody taksonomiczne.

Literatura: Mitręga M: Market analysis, AE Katowice 2006; Mruk H.:Analiza rynku,AE Poznań 2003; Prymon M.:Badania marketingowe w aspektach menedżerskich; Kędzior Z. Karcz K:.Badania marketingowe w praktyce,PWE Warszawa 1995

Metody oceny: Wykłady-egzamin pisemny, ćwiczenia- zaliczenie podanych zadań i wykonanie projektów.

Uwagi: