ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS20106f11
Rok / Semestr: 2011/2012 letni
Nazwa: FAUNA ŚRODOWISKA WODNEGO
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 1
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 10 / 20 / 0
Prowadzący: dr hab. inż. Ryszard Polechoński, prof. ndzw.
Język: polski


Efekty kształcenia: Po ukończeniu kursu studenci będą posiadać wiedzę i umiejętności analizy fauny wodnej śródlądowych środowisk Polski. Nabędą umiejętności oceny jakości wody pod kątem potrzeb życiowych zwierząt wodnych oraz umiejętność rozpoznawania ważniejszych przedstawicieli fauny wodnej.

Kompetencje: Ukończenie kursu ułatwi podjęcie pracy związanej z badaniami i oceną jakości środowiska wodnego, w produkcji rybackiej i akwakulturze.

Wymagania wstępne: Zoologia

Treści kształcenia: Systematyka, biologia i znaczenie organizmów zwierzęcych zasiedlających wody śródlądowe Polski. Program zawiera podstawowe informacje o taksonomii zwierząt wodnych, metodach pobierania próbek do badań, uczy umiejętności rozpoznawania i opisywania fauny wodnej. Przedmiot obejmuje podstawy ekologiczne życia zwierząt w wodach płynących i stojących, uwzględniając współczesne problemy związane z zanieczyszczeniem środowiska wodnego i koniecznością ochrony niektórych gatunków zwierząt wodnych.

Literatura: Berger L. (2000). Płazy i gady Polski. Klucz do oznaczania. Wyd. Nauk. PWN Warszawa-Poznań Brylińska M (i in.): Ryby słodkowodne Polski. PWN, Warszawa 1986 David Allan J. (1995). Stream Ecology. Structure and Function of Running Waters. Chapman & Hall, UK Lampert W., Sommer W.: Ekologia wód śródlądowych Wyd. Nauk. PWN Warszawa 1996 Mikulski J. St.: Biologia wód śródlądowych. PWN, Warszawa 1982 Rybak J. I. (2000). Bezkręgowe zwierzęta słodkowodne. Przewodnik do rozpoznawania. Wyd. Nauk. PWN Warszawa Kajak Z., Hydrobiologia – limnologia; Ekosystemy wód śródlądowych. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Warszawa 1998

Metody oceny: Obowiązkowe zaliczenie ćwiczeń

Uwagi: