ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NBSS20080f12
Rok / Semestr: 2012/2013 zimowy
Nazwa: Marketing w przemyśle żywnościowym
Kierunek: Biotechnologia
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 0 / 30 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza Student po ukończeniu kursu posiada ogólną o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji przedsiębiorstw sfery gospodarki żywnościowej. Zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych. Zna zasady funkcjonowania systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwach sfery gospodarki żywnościowej. Umiejętności Student potrafi zdefiniować główne problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego przedsiębiorstwa. Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki.

Kompetencje: Potrafi komunikować się z producentami w celu uzyskania informacji niezbędnych do sformułowania diagnozy marketingowej. Umie komunikować się z odbiorcami produktów, by pozyskać informacje konieczne do opracowania planu marketingowego. Potrafi przekazać stosowne informacje marketingowe zarządowi i personelowi przedsiębiorstwa.

Wymagania wstępne: Ekonomia

Treści kształcenia: Potrzeby konsumentów, produkty, klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów żywnościowych, czynniki wpływające na popyt i poziom cen, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.

Literatura: Literatura przedmiotu: • Altkorn J., Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2006. • Kotler P., Marketing. Rebis, Poznań 2009. Literatura uzupełniająca: • Urban S., Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2008.

Metody oceny: Ćwiczenia: zaliczenie projektu analizy marketingowej.

Uwagi: