ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: NTSS10146o12
Rok / Semestr: 2012/2013 zimowy
Nazwa: Marketing
Kierunek: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 7
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 24 / 0 / 0
Prowadzący: dr Marek Nowak
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Student po ukończeniu kursu posiada ogólną wiedzę o podstawowych kategoriach marketingowych i marketingowej orientacji przedsiębiorstw sfery gospodarki żywnościowej. Zna źródła informacji marketingowych oraz metody i techniki pozyskiwania danych marketingowych. Zna zasady funkcjonowania systemu informacji marketingowej w przedsiębiorstwach sfery gospodarki żywnościowej. Umiejętności: Student potrafi zdefiniować główne problemy marketingowe przedsiębiorstwa. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do opracowania planu marketingowego przedsiębiorstwa. Potrafi pozyskać informacje marketingowe ze źródeł pierwotnych i wtórnych. Umie wykonać analizę marketingową przedsiębiorstwa i zinterpretować jej wyniki.

Kompetencje: Kompetencje społeczne (postawy): Potrafi komunikować się z producentami w celu uzyskania informacji niezbędnych do sformułowania diagnozy marketingowej. Umie komunikować się z odbiorcami produktów, by pozyskać informacje konieczne do opracowania planu marketingowego. Potrafi przekazać stosowne informacje marketingowe zarządowi i personelowi przedsiębiorstwa.

Wymagania wstępne: ekonomia

Treści kształcenia: Potrzeby konsumentów, produkty, klasyfikacja i charakterystyka rynków produktów żywnościowych, czynniki wpływające na popyt i poziom cen, teoria zachowań konsumenta, metodyka badań marketingowych, zarządzanie marketingowe.

Literatura: 1. Altkorn J., Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2006; 2. Kotler P., Marketing. Rebis, Poznań 2009. Literatura uzupełniająca: Urban S., Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, 2008.

Metody oceny: Wykład: egzamin pisemny.

Uwagi: