ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: IWS10072o12
Rok / Semestr: 2012/2013 letni
Nazwa: Język hiszpański 1
Kierunek: Inżynieria i Gospodarka Wodna
Typ studiów: I st. - inżynierskie
Rodzaj kursu: Obligatoryjny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 1
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 0 / 30 / 0
Prowadzący: mgr Jadwiga Bolechowska
Język: polski


Efekty kształcenia: Wiedza: Znajomość wybranego, podstawowego słownictwa z życia codziennego, prostych zwrotów językowych, zgodnie z wymogami dla poziomu A1 (CEFR – Common European Framework of Reference, 2001 - Europejski System Opisów Kształcenia Językowego, Warszawa 2003). Umiejętności: SŁUCHANIE Student potrafi zrozumieć: • proste słowa i zdania związane z powitaniem, pożegnaniem, czynnościami dnia codziennego, • pytania i polecenia adresowane do niego w sposób uważny i powolny, • informację zawartą w jasnym i krótkim komunikacie. CZYTANIE Student umie poprawnie przeczytać na głos krótkie i proste teksty oraz rozumie: • ogólną treść prostych materiałów informacyjnych, • krótki, prosty opis, zwłaszcza, gdy towarzyszą mu materiały wizualne, • krótkie i proste polecenia pisemne. MÓWIENIE Student potrafi: • przedstawić się, • przeliterować swoje imię i nazwisko, • podać dane osobowe, • zapytać o dane osobowe rozmówcy, • opisać siebie i własną rodzinę, • opisać swój dzień. PISANIE Student potrafi napisać: • krótką notatkę o sobie, krótkiego e-maila, • pocztówkę z wakacji, • gdzie mieszka i czym się zajmuje, • co robi, lubi i jak odpoczywa.

Kompetencje: Student potrafi nawiązać podstawowe kontakty towarzyskie używając prostych zwrotów grzecznościowych.

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia:

Literatura: odręczniki wiodące: 1. F. Castro Viúdez, P. Díaz Ballesteros, I. Rodero Díez, C. Sardinero Franco, ESPAÑOL EN MARCHA, NIVEL BÁSICO, SGEL, Madrid 2009. 2. D. Nieto-Kuczyńska, D. Nieto-Rasiński, ARCOÍRIS, Przystanek EDU, Wrocław 2012. 3. E. Martín Peris, N. Sans Baulenas, GENTE A1, LektorKlett, Barcelona 2006. Materiały uzupełniające: 1. M. Ángeles Palomino, DUAL-PRETEXTOS PARA HABLAR, Edelsa-Grupo Didascalia, Madrid 2000. 2. F. Castro Viúdez, APRENDE A1, APRENDE A2, APRENDE B1, SGEL, Madrid 2006. 3. M. Baralo, M. Genís, M.E. Santana, VOCABULARIO, Anaya, Madrid 2010. 4. E. Martín Peris, N. Sans Baulenas, GENTE A1, LektorKlett, Barcelona 2006. 5. L. Gómez de Olea, P. López Pernía, EL NUEVO CURSO A1, Langenscheidt, Kraków 2007. 6. M. Ángeles Casado, A. Martínez, A. M. Romero, PRISMA NIVEL A1, Edinumen, Madrid 2009. Materiały multimedialne: VideoEle-Vídeos para aprender español como lengua extranjera: www.videoele.com

Metody oceny: Zaliczenie na podstawie obecności i aktywności na zajęciach, ocen z prac domowych, kolokwiów, prezentacji. Egzamin końcowy sprawdzający rozumienie tekstu, struktury językowe i leksykę.

Uwagi: