ECTS
Katalog kursów ECTS

Szczegóły kursu
Kod kursu: BHS20142f11
Rok / Semestr: 2011/2012 zimowy
Nazwa: ANATOMIA FUNKCJONALNA CZŁOWIEKA Z ELEMENTAMI PATOLOGII
Kierunek: Zootechnika
Typ studiów: II st. - magisterskie
Rodzaj kursu: Fakultatywny
Semestr studiow: 2
Punkty ECTS: 2
Formy kształcenia (wykłady / ćwiczenia / inne): 0 / 30 / 0
Prowadzący: dr Dariusz Nowakowski
Język: polski


Efekty kształcenia: Student w czasie kursu nabywa wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne dotyczące anatomii człowieka. Kurs zwraca uwagę na anatomię funkcjonalną człowieka wykazującą związki między budową strukturalną ciała ludzkiego a jego funkcją oraz zależności i przystosowanie do środowiska. Szczególny nacisk położony jest na anatomię głównych układów czynnościowych człowieka, organizację strukturalno-czynnościowa narządu ruchu, układu sercowo-naczyniowego, oddechowego, pokarmowego, wydalniczego, rozrodczego i dokrewnego.

Kompetencje: Ukończenie kursu umożliwia dalsze kształcenie z zakresu antropologii w zastosowaniach praktycznych. Zastosowania te odnoszą się do szczególnie do dziedzin z zakresu ergonomii, ochrony zdrowia oraz laboratoriach i placówkach medycznych. Wiedza z zakresu anatomii człowieka będzie także niezbędna w poszerzaniu umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Wymagania wstępne:

Treści kształcenia: Definicje i znaczenie anatomii człowieka. Budowę oraz funkcje szkieletu i połączeń kostnych, układu mięśni szkieletowych i pozostałych głównych układów czynnościowych oraz elementy patologii.

Literatura: Bochenek A., Reichel M. 2004. Anatomia człowieka, PZWL Warszawa Gołąb B., Traczyk W. 1997. Anatomia i fizjologia człowieka. Wyd. Ośrodek Doradztwa i Szkolenia, Jaktorów Michajlik A., Ramotowski W. 1994. Anatomia i fizjologia człowieka. PZWL, Warszawa Sobotta V. 1994. Atlas anatomii człowieka. Wyd. Urban i Partner, Wrocław Sylwanowicz W.1999. Anatomia człowieka. PZWL, Warszawa Wróblewski T. 1993. Patologia, Warszawa

Metody oceny: Zaliczenie ćwiczeń Sprawdzian pisemny testowy z wykładu i ćwiczeń

Uwagi: