ECTS Course Catalogue
Course details
Course code:
IAN10160o13Semester:
2013/2014 summerName:
Construction and preservation of landscape architecture objects IIMajor:
Landscape ArchitectureStudy Type:
first cycleCourse type:
compulsoryStudy Semester:
6ECTS points:
2Hours (Lectures / Tutorials / Other):
20 / 20 / 0Lecturer:
dr inż. Monika Ziemiańska Language of instruction:
PolishLearning outcomes:
Competences:
Prerequisites:
Course content:
Recommended literature:
Literatura: (podstawowa i uzupełniająca)
- M. i M. Siewniak, Cięcie drzew, krzewów i pnączy. Wyd. MTUiOD, 2009r.
- Gadomska E., Gadomski K. , B. Fortuna – Antoszkiewicz, Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni. (cz. I, II, III) , Wydawnictwo: Hortpress, 2005r., 2007r.
- Pokorski J., Siwiec A., Kształtowanie terenów zieleni. PWSZ, Warszawa 1985
- Brzywczy Kunińska Z., Wiwatowski L. Budowa i konserwacja terenów zieleni. PWSZ
Warszawa
- Bartosiewicz Z., Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni PWSZ Warszawa.
- Hellwig Z. Byliny w parku i ogrodzie. Wydawnictwo: PWRiL, Warszawa 1970
- Białobok S. Życie drzew w skażonym środowisku. Warszawa – Poznań.
- Skup A. Pielęgnacja i ochrona drzew. Prudnik 1995 (zaktualizowane w 2006)
- Claus Matthesck, Helge Breloer, Field guide for Visual Tree Assessment (VTA), Arboriculture Jurnal 1994, Vol. 18, 1-23s., Great Britain
- M. Suchocka. W Człowiek I Środowisko 36 (1-2) 2012 Zalety i ograniczenia stosowania wizualnej metody oceny drzew (VTA) jako odpowiedzi na problem związane z zagrożeniami powodaowanymi przez drzewa miejskie.
- G. Łabanowski, L. Orlikowski, G. Soika, A. Wojdyła, M. Korbin: Ochrona ozdobnych pnączy, Ochrona róż, Ochrona roślin wrzosowatych, Ochrona ozdobnych krzewów liściastych, Ochrona drzew i krzewów liściastych, wydawnictwo Plantpress, Kraków 2001r.
- M. Forrest. Landscape trees and shrubs. Selection, use and management. Wallingfort, 2006.
- M. Siewniak, D. Kusche. Baum pflege heute. Berlin 1994.
- Alex L. Shigo. Modern arboriculture. a system approach to the care of trees and their associates. Durham USA, 2003
Assessment methods:
Comment: