ECTS Course Catalogue
Course details
Course code:
RIPS20120o15Semester:
2015/2016 summerName:
Seminar IMajor:
Production Engineering and ManagementStudy Type:
second cycleCourse type:
compulsoryStudy Semester:
1ECTS points:
3Hours (Lectures / Tutorials / Other):
0 / 30 / 0Lecturer:
Prof.dr hab. Marek PrymonLanguage of instruction:
PolishEnglish possibleLearning outcomes:
Wiedza:
Student ma wiedzę w zakresie zastosowania wiadomości zdobytych na uczelni do projektowania i prowadzenia badań w praktyce oraz do przedstawienia wyników w ramach pracy dyplomowej. Zdobyta wiedza obejmuje nauki o zarządzaniu i podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Wiedza ta obejmuje równocześnie marketing i jego funkcje. Student zna i rozumie główne procesy analizy rynku: projektowanie prac analitycznych, gromadzenie danych, analizę danych i interpretację ,oraz sporządzanie raportów badawczych.
Umiejętności:
Absolwent studiów potrafi interpretować i wyjaśniać procesy rynkowe. Posiada umiejętność analizy marketingowej i planowania marketingowego i przedstawiać raporty w tym zakresie.Competences:
Social competencies:
The student understands the need of continous learning and continous improving competencies in the field of management and marketing.Prerequisites:
Marketing, Management, Market researchCourse content:
The process of planning the master theses, selection of data sources, conducting the research ,data analysis and interpretation. Preparing the theses conclusion and arranging for formal side of theses.Recommended literature:
1. Urban,S. Ładoński W.,Jak napisać dobrą pracę magisterską, AE,Wrocław 2001,
2. Szkutnik Z.,Metodyka pisania pracy magisterskiej, Wydawnictwo Poznańskie,2005
3. Majchrzak J, Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych:poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, AE Poznań 1996Assessment methods:
knowledge : the level of knowledge concerned with methodology of scientific research and principles of scientific writing is evaluated on the bases of written tests.
skills: students are evaluated on the bases of individually conducted research,
social competencies: competencies are evaluated on the bases of public presentation of subsequent chapters of master's thesis and then presentation of the whole thesisComment: