ECTS Course Catalogue
Course details
Course code:
BHS10033o12Semester:
2012/2013 winterName:
BASE OF MARKETINGMajor:
Animal ScienceStudy Type:
first cycleCourse type:
compulsoryStudy Semester:
3ECTS points:
2Hours (Lectures / Tutorials / Other):
30 / 0 / 0Lecturer:
dr hab. Damian Knecht, prof. UPLanguage of instruction:
PolishLearning outcomes:
Students after completing the course will be oriented market economy conditions, and master the fundamentals of marketing, including food.Competences:
You should also after completion of course, have the skills, creating a range of marketing activities on the farm.Prerequisites:
Course content:
To acquaint students with the basic premises and principles of marketing orientation as a concept of operations of businesses and other organizations in the market. Learning to think in terms of marketing in the process of formulating corporate strategy and choice of its implementation. Developing students\' ability to use procedures and instruments of marketing. Learning fundamentals to organize and control marketing activities in the enterprise.Recommended literature:
Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. Warszawa C.H. Beck 2004
Urban S.: Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław 1996
Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka. PWN, Warszawa, 1999
Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” Wrocław 2000
Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta. Wydawnictwo MOK. Wrocław 1998
Prymon M.: Społeczne i menedżerskie aspekty marketingu. Ekspert Wydawnictwo i Doradztwo. Wrocław 1999
Dobiegała – Korona : Marketing w agrobiznesie. Warszawa. Centrum Informacji Menedżera. 1994
Woś A.: Tendencje rozwoju rolnictwa w warunkach rynkowych. Szkoła Główna Handlowa. Warszawa 1994Assessment methods:
Completion of classes and lecture - writing credits
Minimum 60% of knowledge to passComment: