ECTS Course Catalogue
Course details
Course code:
BHS20068o12Semester:
2012/2013 summerName:
MANAGEMENT AND MARKETING IN ANIMAL PRODUCTIONMajor:
Animal ScienceStudy Type:
second cycleCourse type:
compulsoryStudy Semester:
1ECTS points:
3Hours (Lectures / Tutorials / Other):
15 / 20 / 0Lecturer:
dr hab. Damian Knecht, prof. nadzw.Language of instruction:
PolishLearning outcomes:
Students after completing the course will be oriented market economy conditions, and master the fundamentals of management and marketing, in animal production.Competences:
It should also after completion of course, have the skills, creating a range of marketing management on the farm.Prerequisites:
Base of marketingCourse content:
To acquaint students with the basic premises and principles of marketing management as a concept of operations of businesses and other organizations in the agricultural market. Learning to think in terms of business in the process of formulating corporate strategy and choice of its implementation. Developing students\' ability to use procedures and instruments of modern management.Recommended literature:
Zarządzanie – teoria i praktyka. Praca zbiorowa pod redakcją A.K. Koźmińskiego i W. Piotrowskiego. PWN, Warszawa 1998 (lub późniejsze wydanie)
R.W. Griffin - Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 1996 (lub późniejsze wydanie)
P. F. Drucker: Praktyka zarządzania, Czytelnik, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1998
Piasecki B.: Ekonomika i zarządzanie mała firmą. PWN, Warszawa, 1999
Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą. Praca zbiorowa pod redakcją D. Stewart. PWE, Warszawa 1994
J. A. F. Stoner, Ch. Wankel: Kierowanie. PWE, Warszawa 1996
J. Szczupaczyński - Anatomia zarządzania organizacją. Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998
R. A. Webber - Podstawy zarządzania organizacjami. Wyd. drugie, PWE, Warszawa 1996Assessment methods:
Compulsory completion classes and lectures - writing credits
minimum 60% of knowledge to passComment: