ECTS
ECTS Course Catalogue

Course details
Course code: BHS10033o12
Semester: 2012/2013 winter
Name: BASE OF MARKETING
Major: Animal Science
Study Type: first cycle
Course type: compulsory
Study Semester: 3
ECTS points: 2
Hours (Lectures / Tutorials / Other): 30 / 0 / 0
Lecturer: dr hab. Damian Knecht, prof. UP
Language of instruction: Polish


Learning outcomes: Students after completing the course will be oriented market economy conditions, and master the fundamentals of marketing, including food.

Competences: You should also after completion of course, have the skills, creating a range of marketing activities on the farm.

Prerequisites:

Course content: To acquaint students with the basic premises and principles of marketing orientation as a concept of operations of businesses and other organizations in the market. Learning to think in terms of marketing in the process of formulating corporate strategy and choice of its implementation. Developing students\' ability to use procedures and instruments of marketing. Learning fundamentals to organize and control marketing activities in the enterprise.

Recommended literature: Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. Warszawa C.H. Beck 2004 Urban S.: Marketing produktów spożywczych. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Wrocław 1996 Koźmiński A., Piotrowski W.: Zarządzanie, teoria i praktyka. PWN, Warszawa, 1999 Knecht D. red.: Kierowanie na rynku żywnościowym. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” Wrocław 2000 Knecht D., Zawada A.: Marketing – podstawy, badania, aktywizacja sprzedaży, kultura obsługi klienta. Wydawnictwo MOK. Wrocław 1998 Prymon M.: Społeczne i menedżerskie aspekty marketingu. Ekspert Wydawnictwo i Doradztwo. Wrocław 1999 Dobiegała – Korona : Marketing w agrobiznesie. Warszawa. Centrum Informacji Menedżera. 1994 Woś A.: Tendencje rozwoju rolnictwa w warunkach rynkowych. Szkoła Główna Handlowa. Warszawa 1994

Assessment methods: Completion of classes and lecture - writing credits Minimum 60% of knowledge to pass

Comment: